Hello Pai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu Hello Pai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu

Hello Pai!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

02 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Pai: het voelt bijna als thuiskomen. Hoewel mijn binnenkomst begon met een slopende zoektocht naar mn hostel, begon de eerste dag (gisteren) meteen goed.
Heel toevallig liep ik direct Siem tegen het lijf (de Hollandse backpacker met wie ik al 3 x een remeeting heb gehad).
Hij kon me een rondleiding geven door het kleine, culturele, hippieachtige en bruisende Pai. Natuurlijk hoort een bezoekje aan een outdoor kroegje daar ook bij!
Helaas zal ik in Nederland nooit zo'n sfeervolle en muzikale kroeg vinden (laat staan outdoor!).

Na mijn eerste nacht in mijn eigen bungalow (een klein paleisje waar de kleine gekko's over je badkamermuur lopen), een scooter gehuurd en op pad gegaan.
Het ultieme gevoel van vrijheid vind je op een scooter in de omgeving van Pai!
Het links rijden blijft onwennig, de Thai rijden als idioten en de scooters gaan 100 km/u, maar in dit dorp is het relatief veilig!
Voor €1,10 je tank volgooien en gaan! En ja, als je dan te ver afdwaalt omdat je zo nodig de waterval wil zien die op de bordjes aangegeven staat, dan raak je verdwaald... Tenminste, ik!
Onderweg kom je nauwelijks iemand tegen, en mocht je ze tegenkomen, is het maar de vraag of ze 'to citycentre Pai' begrijpen. Uiteindelijk toch een meisje tegengekomen die me uit kon leggen hoe ik terug kon komen. Gelukkig maar, want mijn benzine was bijna op!

Bij 'thuiskomst' getankt en met een Portugees naar de witte Buddha gereden.. 300 stappen naar boven en je staat voor een gigantische witte buddha met uitzicht over Pai and beyond!
Wauw..

Ja, ik houd van Pai! Nu al!

  • 02 Februari 2016 - 19:47

    Lucy:

    Wat fantastisch Cynt, lekker rond toeren op je scooter en leuke dingen bekijken!!!
    Maar uh, je tankt toch wel voordat je van `huis` gaat..??
    Je onderkomen wordt wel steeds luxer he??!! Zo ben je met 2 maanden al weer thuis, ha ha!
    Geniet ervan!! XX


  • 10 Februari 2016 - 09:01

    Chantal :

    Lieve zus,

    Dat kompas en het aanwijswoordenboek heb je niet voor niets gekregen.. USE THEM! Haha ;)

    Veel plezier in Loas en we kunnen niet wachten op een nieuw verhaal, foto's en een 'echt' skypegesprek!!!

    Dikke knuffel en veel liefs XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 7011

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

19 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis: backpacken Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: