Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu

Chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

31 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Tijgers knuffelen, olifanten wassen, grote markten afstruinen: het kan allemaal in Chiang Mai! En ja, ik heb het allemaal gedaan!

Hoewel de nachtbus van Ayutthaya naar Chiang Mai vreselijk was, zijn de dagen hier voorbij gevlogen!
De eerste paar dagen met een Fransman, 2 dames uit Australië en een Spaans meisje de stad ontdekt.
Op dag 3 hebben we afscheid genomen en ging ik in mn eentje verder. Na een paar dagen gezelschap is het toch fijn om weer op jezelf aangesteld te zijn.
Mijn eigen privetaxi naar de Tiger Kingdom, een romantisch diner voor 1 bij de Mac (jaaaa, daar was ik aan toe na al die pad thai!) en een rondje over de zaterdagmarkt waar je je kont niet eens kon keren! Mocht ik gezelschap bij me hebben gehad, dan waren we elkaar daar wel verloren..

Chiang Mai is een grote meltingpot (je ziet er meer buitenlanders dan Thaise inwoners). Fransen, Canadezen, Amerikanen, Spanjaarden, Ieren en vooral heel veel Chinezen! (Tsja, waar zijn ze níet?) Pas als de zon onder is komt de Thai tevoorschijn!
De stad is groot en overvol, maar nog altijd beter - overzichtelijker - dan Bangkok. Ja, ik vind Chiang Mai een leuke stad, maar drukke steden ben ik al snel zat.
Daarom ga ik morgen naar Pai. Ik heb hier immers gedaan wat ik wilde doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 7005

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

19 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis: backpacken Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: