All good things come to an end. But then.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu All good things come to an end. But then.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu

All good things come to an end. But then..

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

14 April 2016 | Singapore, Singapore


Met pijn in mijn hart heb ik Vietnam vanochtend verlaten. Ookal staan er mooie dingen op me te wachten in Singapore, ik zou nog wel maanden  in Vietnam kunnen blijven!
Ik blijf erbij, ookal is de keuze erg moeilijk, Vietnam is het mooiste land tot nu toe:
Hiken door de terrasvormige rijstvelden in Sapa met de lokale bergstammen, varen tussen de 3000 rotsen die uit de zee gestegen zijn in Halong Bay; een adembenemend uitzicht (lees: 360 graden view van groene bergen (en niks anders!!)) in het nationale park op Cat Ba Island; op de scooter door het prachtige bergachtige landschap van Phong Nha rijden, opzoek naar de bekendste grotten van Vietnam; en dagen rondlopen in het authentieke en benauwde Hanoi waar rijke, arme, traditionele en moderne Vietnamezen samen leven in deze nogal smerige, overvolle, maar ook vooral gezellige hoofstad.
Ja, ookal is het noorden heel anders dan het zuiden: heel Vietnam is prachtig! En zelfs met de hoge verwachtingen die ik had, heeft ze me niet teleurgesteld.

Na de overheerlijke massage en voetreflex van gisteravond, ben ik met een ontspannen gevoel het vliegtuig ingestapt naar het Aziatische land dat eigenlijk geen Aziatisch land is (klinkt cryptisch voor ieder die nog nooit een foto van Singapore voorbij heeft zien komen, maar hoogstwaarschijnlijk erg logisch voor de mensen die wel een beeld bij Singapore hebben). Om 5 uur vanochtend stond de taxi op me te wachten. Heerlijk om in de vroege uurtjes door Hanoi te rijden. Bijna niet te geloven dat er een moment bestaat dat je geen claxons hoort en er amper een scooter te bekennen is! Dat is wel fijn afscheid nemen.

Na 3,5 uur vliegen stond ik in Singapore. Wel weer wennen! Schone straten,  moderne architectuur en niet zo maar mogen roken op iedere hoek van de straat (ja, voor mij erg lastig!). Bij mijn hostel meteen een Nederlands meisje ontmoet met wie ik de stad heb ontdekt. Singapore at night: WAUW!
Een biertje drinken (van 12 euro!!) op de rooftop van het welbekende Marina Sand Bay Hotel, piano spelen op de boulevard (yes!!) en de lichtshow bekijken op het water. Ja, ondanks dat ik het niet verwacht had, vond ik mijn eerste dagje Singapore fantastisch! (Nu helpt het Nederlands praten met een vrouwelijke landgenoot daar natuurlijk ook een beetje aan bij :)).
Morgen maar weer verder op onderzoek uit in dit eigenlijk veel te dure, maar beeldschone Singapore!

  • 14 April 2016 - 20:54

    Lucy:

    Wat een fantastisch verhaal weer Cyn!! Heerlijk om te lezen!
    Fijne tijd in Singapore! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7004

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

19 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis: backpacken Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: