Cultureel hoogstandje: Vietnam! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu Cultureel hoogstandje: Vietnam! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu

Cultureel hoogstandje: Vietnam!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

29 Maart 2016 | Vietnam, Hué

Verdwalen in Saigon en kruipen door de nauwe tunnels die gebruikt zijn tijdens de Vietcongoorlog; tijd verspillen in Nha Trang; quaden over de witte zandduinen in Mui Ne; geadopteerd worden door een Vietnamese familie in Dalat (Family Hostel) en vervolgens abseilen van een waterval (canoyning) met een boel Nederlanders; kleren op maat laten maken in het idyllische Hoi An (jawel, een winterjas!); in plaats van met (nog) een busrit, met de scooter van Hoi An naar Hué (125 km) over een prachtige berg met een adembenemend uitzicht: Vietnam is enorm veelzijdig en is eigenlijk slecht te vergelijken met andere landen in Zuid-Oost Azië. De rijke historie, de authentieke cultuur en de verschillende landschappen maken Vietnam one-of-a-kind.
Mijn 30 dagen hier vliegen ook echt voorbij: echt stilzitten is er niet bij en helaas moet ik moeilijke keuzes maken tussen de steden die ik nog wel en die ik niet meer kan bezoeken. Wat een zwaar leven toch, dat reizen ;).

Aangezien mijn visum hier halverwege april verloopt, vlieg ik op 14 april naar een hele andere uithoek van Azië, namelijk Singapore! Weer een hele andere wereld binnen Azië.
Helaas komen alle goede dingen tot een einde, en zo ook mijn reis: eenmaal ik Singapore zal de tijd heel snel gaan en voordat ik het weet zit ik weer in het vliegtuig naar Nederland.
Maaaarr dat terugvliegen doe ik niet alleen!
Mijn lieve vriendinnetje Denise belde me 3 weken geleden op: "Cynth, als je het niet erg vindt kom ik je opzoeken als je in Maleisië bent!"
Hoe kan ik dat nou erg vinden?
Mijn laatste weken in Azië (Maleisië en het zuiden van Thailand) ga ik dus samen doen met mn vriendinnetje!
Beter kun je je reis niet afsluiten!
Hoewel ik eigenlijk niet kan wachten tot ik het leven hier met haar kan delen, geniet ik nog even van mijn eigen tijd hier in Vietnam: nog 2 weken te gaan voor het noorden!

  • 29 Maart 2016 - 21:17

    Lucy:

    Wat een leuk verhaal, Cynt!
    Lekker koel op de scooter zeker, beter dan in een hete bus..!! En ik hoor het al... tijd te kort om alle steden te bezoeken die je eigenlijk nog wel wil....Tijd verspillen is er niet meer bij! :)
    Nog even "alleen" de dingen doen die je wilt en dan straks SAMEN met Denise. Kunnen jullie later samen herinneringen ophalen over die mooie tijd! Wat een levenservaring!
    Geniet nog lekker!
    XX



  • 05 April 2016 - 19:37

    Monique:

    Hartstikke leuk !

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 6991

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

19 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis: backpacken Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: