Van Luang Prabang naar Vientiane - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu Van Luang Prabang naar Vientiane - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu

Van Luang Prabang naar Vientiane

Door:

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

17 Februari 2016 | Laos, Luang Prabang

Alweer bijna een week in Laos. Wat gaat de tijd snel! Na de 2-daagse boottrip over de Mekong - die magisch was - aangekomen in Luang Prabang waar we - ja, nog steeds de Spaanse en de Engelse - de welbekende waterval bekeken hebben en genoten van de rust die deze stad (?) biedt. Natuurlijk onderweg weer nieuwe vrienden gemaakt met wie we de grootste lol hebben gehad.
Na 3 dagen Luang Prabang zijn we gisteren aangekomen in Vang Vieng, een klein plaatsje tussen Luang Prabang en Vientiane.
Vang Vieng is als het Thaise Pai - klein, hippie-achtig, een overvloed aan drank en partyende backpackers die je 's nachts wakker maken na het stappen (tsja, dat is het nadeel als je met tien mensen op een kamer slaapt).
Ons hostel is zo'n beetje de grootste pre-party plek: er wordt gratis wiskey weggegeven voordat iedereen de clubs induikt. In Laos kan het allemaal!
Vandaag was het tube-dag. Dat wil zeggen: je wordt ergens langs de rivier gedropt met een grote band en je moet zelf terug zien te komen. Heerlijk! Lekker dobberen op het water en als je zin hebt in een drankje, kun je stoppen bij een van de riverside bars. Ze gooien je een touw toe en trekken je naar de waterkant waar je onder genot van een cocktail een potje kunt basketballen/volleyballen of gewoon chillen en nieuwe mensen kunt ontmoeten. Wat een leven!
Helaas zijn de verhalen rondom het tuben niet zo episch als dat ik het heb beleefd: in 2012 zijn 22 mensen verdronken, omdat ze te veel dronken en vervolgens weer het water opgingen. Het aantal riverside bars is daarom ook afgenomen.
Anyway, mijn tube-ervaring is fantastisch en ik leef nog!

Morgen zet ik mijn reis voort naar Vientiane. Daar blijf ik een paar dagen tot ik het zuiden van Laos betreed. Ja, in enkelvoud: ik zeg de dames gedag en ga weer alleen op pad.

En ojah, voor de mensen die dachten te weten hoe mijn reis eruit zou zien heb ik een verrassing: over 2 weken ga ik de grens over naar CAMBODJA! Geheel niet mijn planning in eerste instantie, maar ach, als je er toch - bijna - bent, waarom niet? ;)

  • 21 Februari 2016 - 08:55

    Carla Hiemstra:

    Hé Cynthia :)

    Zo te lezen heb je het geweldig naar de zin. Leuk man!
    Nog heel veel plezier en geniet er maar lekker van.
    Leuk om een beetje mee te lezen hoe en wat je daar allemaal beleeft.
    Geniet er van...groetjes Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 7009

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

19 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis: backpacken Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: