Cambodja: party, culture, party - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu Cambodja: party, culture, party - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu

Cambodja: party, culture, party

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

11 Maart 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoewel ik in het begin erg moest wennen aan Cambodja, durf ik nu - na 2 weken - wel te zeggen: het beste land tot nu toe! Witte stranden, grote party's, onwijs aardige locals en veelzijdige (en bizarre) normaliteiten. Ondanks dat het nog geen 30 jaar geleden is dat de Khmer Rouge het land verwoeste, heeft Cambodja een bijzonder vriendelijke sfeer.
De Killing Fields en prison S21, zijn verschrikkelijk gruwelijk. 1 op de 4 Cambodjanen is bruut vermoord door hun eigen leider en miljoenen mensen zijn gemarteld. De Fields en de S21 vertellen dit verschikkelijke verhaal. Foto's van slachtoffers en de gebruikte instrumenten van de gruwelijke martelingen, bezorgen je kippenvel en eerlijk: ik heb gehuild van verschrikking. Het is onvoorstelbaar wat hier gebeurd is.
Cambodja toen en nu: wat een wereld van verschil!

Gelukkig kun je nu ontzettend lachen met de locals en genieten van de mooie dingen die Cambodja te bieden heeft.
Uitgaan en ontzettend dronken worden in Sihanoukville, scooters huren met een groep Nederlanders (onderweg een uur moeten wachten op hulp vanwege een klapband) en genieten van de mooie uitzichten vanaf de berg (en vervolgens niet harder kunnen rijden dan 20 km/u vanwege de mist) in Kampot en cultuur en historie opsnuiven (en weer uitgaan en dronken worden) in Phnom Phen.
Hoewel het hier nu bijna 40 graden is en de vervuiling groot is, kan ik het hier - in Phnom Phnem - nog wel even volhouden. Ik moet ook wel, want ik moet tot maandag wachten op mijn visum voor Vietnam!
Hè, wat een straf...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 6993

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

19 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis: backpacken Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: