Close to the locals! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu Close to the locals! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu

Close to the locals!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

22 Februari 2016 | Laos, Luang Prabang

Ergens in de middle of nowhere: Kong Lo Cave Village. Na een 8-uur-durende rit vanuit Vientiane aangekomen bij een van de indrukwekkendste grotten van Z-O Azie: Kong Lo Cave. Op slechts een paar guesthouses na zijn hier alleen maar locals. De 'supermarkten' bevinden zich in hun huizen en ook de guesthouses zijn onderdeel van een priveterrein. Lekker dichtbij de locals dus! Op de grot na is hier ook niks te doen (zelfs Wifi is hier bijna onmogelijk) en de locals zijn ook erg nieuwsgierig naar al die farang (vreemdelingen). Op pad met de locals dan maar! Tabak drogen met kinderen, badmintonnen met een 11-jarig meisje en ik-heb-eigenlijk-geen-idee-wat-je-zegt gesprekken met de ouders.
Ja, zelfs de middle of nowhere heeft zijn charmes en geeft een hele andere kijk op reizen door Laos.
Na 2 nachten hier (sinds weken weer mijn eigen kamer helemaal voor mezelf!!) is het tijd om verder te gaan naar Pakse.
Na een vreselijke 16-urende trip met de bus eindelijk aangekomen in de niet-zo-indrukwekkende Pakse.
Morgen mijn reis dus maar weer voortzetten naar Si Phan Don oftewel: 4000 islands!
Heel langzaam nader ik de grens naar Cambodja.
Ja, backpacken is fantastisch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 6992

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

19 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis: backpacken Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: