Op naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu Op naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cynthia Paters - WaarBenJij.nu

Op naar Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

26 Januari 2016 | Thailand, Ayutthaya

Voor het eerst deze reis zelf uitgevogeld hoe ik naar mn nieuwe bestemming moest komen. Alleen het kiezen van een nieuwe bestemming is al zo moeilijk, laat staan de rest en blijkbaar weet de Thai dat, want ja, alles wordt tot in de puntjes geregeld! Op de chauffeurs die denken dat ze humor hebben na dan...

Ik wandelde naar de travel agency op Ko Chang en terwijl ik een aap herrie zag schoppen bij de Japanse bar om de hoek, zag het vrouwtje achter de balie mij al aankomen. Vrolijk als een echte Thai - je wordt er bijna achterdochtig van.. Ik hoefde maar het woord 'Bangkok' te zeggen en ze regelde het meteen. Binnen 30 min. stond er een chauffeur voor mn neus die me naar Bangkok zou rijden.

Wat een respect heb ik voor die mensen... Ik zou al die toeristen zo zat zijn! Laat staan de extreme haarspeldbochten en hoogteverschillen op Ko Chang en lange ritten die je iedere dag maakt, tot in de late uurtjes.. Ik denk dat hij nog niet thuis is..

Anyway, de rest moest ik dus zelf doen.. Leuk wel, ik voelde me weer student die voor het eerst naar school gaat en uit moet vissen waar het lokaal ongeveer zou moeten zijn.. Alleen kende ik nu de taal niet en zijn de kaarten in mn boeken toch minder gespecifeerd dan ik dacht.. Drama dus!
Maar wat een geluk dat er in Bangkok 17 miljoen mensen wonen ;)
Ik hield nog in mn hoofd: het komt nog wel eens voor dat ze je de verkeerde kant opsturen, maar ze hadden me zo ver nog niet in de steek gelaten. Zo ook vanavond niet.. Nadat ik 2 x was overgestapt van mini-bus naar trein (verdwalen op het station), naar bus (niet weten welke lijn) hoorde ik op de allerlaatste overstap dat ze niet meer reden.. Het was inmiddels bijna 20.30 uur..
Ja, maar ik moest toch naar mn eindbestemming, ik wilde écht níet in Bangkok rond blijven hangen.
Dus dan maar de taxi! Behoorlijk afgezet wel, maar dat kon mij niet schelen. Ik heb er in ieder geval nog iets van gemaakt ook, door hem een leuk, maar goedkoop hotel uit te zoeken waar hij me af mocht zetten.. Kon ik lekker in slaap vallen op de achterbank..

Zo blij dat ik aangekomen was bij het hotel en ik voor 15 euro mocht blijven slapen, geen feestende mensen en muziek, een redelijk schone badkamer met volledig dak! Want die ontbrak bij mn vorige hippie-toko.. En een lekker groot bed met dekbed!
Douchen, verhaaltje typen en nu lekker slapen!

  • 26 Januari 2016 - 06:00

    Lucy:

    Wat een avontuur! Zo spannend of je voor de nacht nog wel een goede slaapplek kunt vinden?! Ik zou er een paar nachten van genieten!

  • 26 Januari 2016 - 08:35

    Cynthia Paters:

    Inderdaad een avontuur mam! Ben 10 uur onderweg geweest van het tropische eiland naar Ayuthaya!
    Ik had verwacht dat ik er voor het donker wel zou zijn, maar nee dus...
    Maaaar alles komt goed!

  • 26 Januari 2016 - 08:35

    Cynthia Paters:

    Inderdaad een avontuur mam! Ben 10 uur onderweg geweest van het tropische eiland naar Ayuthaya!
    Ik had verwacht dat ik er voor het donker wel zou zijn, maar nee dus...
    Maaaar alles komt goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6988

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

19 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Mijn eerste reis: backpacken Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: